زیتون، سبزیجات، انواع گوشت و… چه تاثیری در سلامت قلب و عروق دارند؟ آیا می دانید چگونه باید قلب خود را با مصرف مواد خوراکی تقویت کنید؟ آیا از تاثیرات مواد خوراکی و تغذیه بر سلامت قلب مطلع هستید؟ آنچه در این بخش تصمیم داریم مورد بررسی قرار دهیم، بالا بردن کیفیت تغذیه و همچنین معرفی مفید ترین مواد غذایی و خوراکی در سلامت قلب و عروق است. با ما همراه باشید.

 

 

 

زیتون چه تاثیری در سلامت قلب و عروق دارد؟

 

زیتون یکی از مواد خوراکی با ارزش غذایی بسیار زیاد است. خواص زیتون نه تنها به سلامت قلب، بلکه به سلامت تمام اعضای بدن کمک زیادی می کند. آیا می دانید چرا؟ به این علت که این ماده خوراکی خوشمزه، سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. اندام های بدن برای در امان ماندن از ابتلا به بیماری ها به دریافت ویتامین های بسیار زیادی نیاز دارند. بنابراین شما باید از سالم ترین روش، این مواد مغذی و مورد نیاز بدن را دریافت کنید.

 

زیتون، این میوه خوشمزه و مقوی تا حد بسیار زیادی از بیمار شدن قلب جلوگیری می کند. زیرا مانع تجمع چربی در قلب و عروق می شود. همچنین باید بدانید این طلای سبز مانع بسیاری از حملات قلبی می شود. در نتیجه می توان گفت تاثیر زیادی در حفظ سلامت این عضو مهم بدن دارد. همانطور که می دانید سکته یکی از شایع ترین مشکلاتی است که برای قلب به وجود می آید. خصوصا در سنین بالاتر، این مشکل به شکل پررنگ تری دیده می شود.

 

افرادی که در برنامه غذایی خود مصرف این طلای سبز را بگنجانند، قطعا تا حد بسیار بالایی از خطر سکته در امان می مانند. همچنین باید بدانید زیتون سرشار از انواع آنتی اکسیدان هاست. به همین علت باید بگوییم مصرف آن باعث منظم کار کردن قلب و همچنین کاهش خطر ابتلا به بیماری های مختلف می شود. زیتون منبع اسیدهای چرب سالم است. اسیدهای چرب سالم باعث بهبود عملکرد قلب و عروق می شوند. فراموش نکنید یکی از اصلی ترین مشکلاتی که برای قلب به وجود می آید، تجمع چربی و رسوب چربی در عروق است. در صورتی که شما از مواد خوراکی با اسیدهای چرب سالم استفاده کنید، رسوبات چربی در قلب و عروق تشکیل نمی شوند. در نتیجه باید بگوییم به حفظ سلامت قلب و عروق کمک زیادی می شود.

 

 

۵ ماده غذایی و خوراکی برای حفظ سلامت قلب

 

به غیر از زیتون، مواد خوراکی دیگری نیز هستند که به سلامت قلب و عروق کمک زیادی می کنند. در این بخش می خواهیم به بعضی از آنها اشاره کنیم. به مواردی که در ادامه برایتان عنوان می کنیم، توجه داشته باشید.

 

چای سبز خواص بیشماری دارد

 

⦁ چای سبز

 

چای سبز یکی دیگر از خوراکی های بسیار مفید و سودمند برای سلامت قلب و عروق است. چای سبز سرشار از خاصیت است. طبق آمار کسانی که چای سبز استفاده می کنند، تا ۲۰ درصد کمتر از سایرین به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا می شوند.

 

 

⦁ جوی دوسر

 

جوی دوسر حاوی فیبر محلول است. این ماده غذایی مانند زیتون باعث کاهش چربی خون می شود. در واقع جوی دوسر مانند یک اسکاج، چربی زدایی می کند و تمام چربی های رسوب شده در عروق را از بین می برد. در نتیجه با کاهش کلسترول خون، به سلامت قلب و عروق کمک زیادی می شود.

 

 

⦁ ماهی سالمون

 

به طور کلی غذاها و مواد غذایی که دارای اسیدهای چرب سالم هستند، به سلامت قلب و عروق کمک زیادی می کنند. از جمله ای مواد غذایی می توان به ماهی سالمون اشاره کرد. طبق تحقیقات و مطالعات انجام شده، این ماهی دارای امگا ۳ است و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

 

⦁ آجیل ها

 

آجیل ها که شامل گردو، پسته، بادام، بادام زمینی و… می شوند، جزو مفیدترین مواد خوراکی هستند. آجیل ها به سلامت قلب و عروق کمک زیادی می کنند و فیبرها و مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می کنند. آجیل ها دارای مقادیر قابل توجهی از انواع ویتامین ها و مواد مغذی هستند که هر یک از آنها به سلامت قلب و عروق کمک زیادی می کنند. مصرف آجیل را در وعده های غذایی خود بگنجانید تا قلب سالمی داشته باشید.

 

 

⦁ روغن زیتون

 

شما باید در رژیم غذایی خود به اندازه کافی از چربی های سالم استفاده کنید. روغن زیتون یکی دیگر از مواد خوراکی است که مصرف آن به سلامت قلب و عروق کمک زیادی می کند. در این روغن طبیعی و گیاهی مقادیر بالایی از اسیدهای چرب سالم وجود دارد. شما می توانید از آن برای پخت و پز غذاهای مختلف استفاده کنید. همچنین در کنار سالادهایتان می توانید این روغن طبیعی و پرخاصیت را استفاده کنید تا به سلامت قلب و عروق و بدنتان کمک کرده باشید.

 

زیتون و سایر خوراکی های مفید برای سلامت قلب را چگونه استفاده کنیم؟

 

شاید این سوال برایتان مطرح شود که چگونه باید از زیتون و یا سایر خوراکی های مفید برای قلب استفاده کنیم؟ آنها را به همراه غذا باید استفاده کرد یا هنگام پخت غذا؟ به طور کلی برای استفاده از خوراکی ای مفید برای قلب باید به ذائقه خود توجه کنید. شما استفاده از زیتون را به همراه غذا می پسندید یا برای پخت غذا؟ از روغن زیتون استفاده می کنید یا مایلید آن را روی سالادها و غذاهایتان بریزید؟ بهترین روش استفاده از خوراکی های مفید برای قلب روشی است که شما از آن لذت ببرید. به عنوان مثال می توانید آجیل ها را به همراه صبحانه میل کنید. همچنین می توانید از بادام زمینی به عنوان یک میان وعده استفاده کنید. در این صورت هم از فواید آن بهره مند می شوید و هم سلامت قلب و عروقتان را تضمین می کنید.

 

به خاطر داشته باشید زیتون انواع مختلفی دارد. انواع آن هم برای قلب بسیار مفید هستند. در صورتی که بخواهید آن را به همراه غذا استفاده کنید، قطعا طعم آن برای شما دلچسب تر و لذیذتر خواهد بود. اما در صورتی که بخواهید از آن برای تهیه غذا استفاده کنید، شاید چندان متوجه طعم مزه اش نشوید. پس بهتر است با توجه به ذائقه ای که دارید از مواد غذایی و خوراکی مفید برای سلامت قلب استفاده کنید.

 

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید، استفاده از مواد غذایی سالم و طبیعی است. شما باید مواد خوراکی و غذایی تهیه کنید که کاملا ارگانیک و طبیعی باشد. به عنوان مثال در تهیه و تولید روغن زیتون، ممکن است مقداری افزودنی و سایر مواد مضر برای بدن استفاده شود. به همین علت شما باید مواد غذایی مورد نظرتان را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید تا از ارگانیک و طبیعی بودن آن مطمئن شوید.

 

 

 

بهترین ها را از گیلان کشت بخواهید

 

اگر به سلامت مواد غذایی خود اهمیت می دهید، گیلان کشت همان جایی است که به دنبالش هستید. محصولاتی مانند زیتون، چای سبز، بادام زمینی، روغن زیتون و… همگی جزو محصولاتی هستند که برای سلامت قلب و عروق بسیار مفیدند. شما می توانید تمامی این محصولات را به صورت کاملا طبیعی و ارگانیک از گیلان کشت خریداری کنید. به خاطر داشته باشید شما باید محصولات طبیعی را تهیه و استفاده کنید تا خواص آن به بدنتان برسد. قلب مهمترین و حیاتی ترین عضو بدن است. پس برای سلامت خودتان و بالا رفتن کیفیت تغذیه تان از محصولات طبیعی و ارگانیک گیلان کشت استفاده کنید.