فروشگاه برنج یکی از فروشگاه های عرضه مواد غذایی شناخته می شود. امروزه کسب و کارهای مختلفی در گوشه و کنار دنیا وجود دارند که حرفه فروشگاه داری، یکی از آنهاست. بشر از هزاران سال پیش به فن خرید و فروش واقف بوده و به این وسیله مایحتاج زندگی خود را از طریق معاملات بدست می آورد. اما با اختراع پول، پیشرفت بهتر صنعت، و ضرب سکه ها، کم کم سبک زندگی بشر دچار تغییرات خاصی شد و به مرور مراکزی راه اندازی شد که در آنها وسایل مورد نیاز بشر آن روز عرضه می شد، و این مراکز را می توان پایه گذار فروشگاه های امروزی دانست.
مراکز فروش اولیه شاید یک یا چند وسیله مورد نیاز را عرضه می نمود، کم کم و به مرور زمان مراکز فروش انسانی تخصصی تر و بروز تر شدند و تا به امروز این تخصصی بودن و بروز بودن ادامه دارد. با تخصصی شدن مراکز فروش کم کم بشر دریافت که لازم است حوزه های زندگی و کاری خود را تخصصی تر کند و به همین دلیل رشته ها مختلف شغلی به وجود آمدند که فروش و فروشندگی از جمله آنها می باشد. در این مقاله از مرکز خرید برنج ایرانی یا فروشگاه اینترنتی گیلان کشت به توضیح بیشتری در این باره خواهیم پرداخت.
تعریف فروش و فروشگاه برنج
فروشگاه برنج یکی از زیر مجموعه های فروشگاه و فروشندگی است. فروشگاه به محلی گفته می شود که در آن محصولات مختلفی عرضه می شوند. بریان تریسی یکی از نویسندگان بزرگ آمریکایی در تعریف فروش اینگونه آورده است که: «فروش، انتهایی ترین عملیات بازاریابی در یک معامله و شروع یک رابطه بلند مدت با مشتری است» همچنین تام هاکینز نیز برای فروش و فروشندگی این تعریف را نموده است: «فروشندگی، حرفه ای پیچیده و سخت بوده و موفقیت در گرو برخورداری از مهارت های فنی و تخصصی، ارتباطی و تعاملی با انسان ها است».
از این دو تعریف مشخص می شود که فروش و فروشندگی یک امر تخصصی بوده و اجرای آن به عوامل مختلفی بستگی دارد به همین دلیل می توان مهمترین عامل فروشندگی را نیاز و تقاضا دانست. اگر در یک جامعه نیاز یا تقاضا وجود داشته باشد، علم و حرفه فروشندگی در آن جامعه وجود خواهد داشت اما اگر در یک جامعه نیاز به یک یا چند خدمت یا وسیله وجود نداشته باشد طبیعتا فروشندگی در آن جوامع نیز از رونق چندانی برخوردار نخواهد بود. فروشگاه برنج نیز مرکز و فروشی است که براساس نیاز و تقاضای جامعه به برنج راه اندازی شده است. فروشگاه عرضه برنج مرکزی است که در آن نیازهای یک جامعه به برنج و مشتقات آن تامین و عرضه می شود.
فروشگاه برنج و راه اندازی آن
فروشگاه برنج یا همان برنج فروشی یکی از کسب و کارهایی است که امروزه از رونق خوبی برخوردار است. ایرانیان مردمی هستند با آداب، سنن و البته غذاهایی خاص. ایرانی ها مردمانی خوش ذوق و خوش طبع هستند. ایرانی ها هوش بالایی در آشپزی دارند، و بسیاری از غذاهای مطرح دنیا ریشه ای ایرانی دارند. گندم، جو و برنج سه قوت اصلی مردم ایران در طول تاریخ بوده اند و امروزه جو به دلیل کیفیت پایین تر جایگاه گذشته خود را از دست داده اما، در مقابل برنج و گندم توانسته میدان خالی شده این محصول را تصاحب کنند. امروزه برنج مهمترین و محبوب ترین قوت غذایی ایرانیان است، و از آن غذاهای متنوعی تولید می شود. در نتیجه میزان تولید و تقاضا برای برنج در ایران بسیار زیاد بوده، و در برهه های از زمان، دولت مجبور شده برای تامین نیاز بازار به برنج های خارجی روی آورده و انواع برنج خارجی را وارد نماید. امروزه برنج به صورت گسترده در شمال ایران تولید می شود که قسمت عمده این تولیدات صرف بازار داخلی و قسمتی هم به بازارهای خارجی صادر می شود.
فروشگاه برنج یکی از نیازهایی است که وجود آن برای هر شهر و منطقه ای لازم و ضروری است. زیرا امروزه مردم ایران به صورت گسترده و با شکل های مختلف این ماده غذایی را مصرف می کنند. به همین دلیل یکی از فرصت های ناب اقتصادی تجارت و فعالیت در حوزه برنج است. برای فعالیت در حوزه برنج به روش های مختلفی می توان اقدام نمود، اما یکی از بهترین و مناسب ترین شیوه ها برای فعالیت در حوزه برنج، راه اندازی فروشگاه برنج است. برنج محصولی است که همه ی مردم در تمامی ایام سال به آن احتیاج دارند و آن را از مراکز مختلفی تهیه می کنند. به همین دلیل اگر بتوانیم یک مغازه فروش برنج را با شرایط قیمتی و کیفیتی عالی راه اندازی کنیم می توانیم، به راحتی به یک شغل پر درآمد دسترسی داشته باشیم. در ادامه این متن در مورد راه اندازی فروشگاه برنج به صورت مفصل توضیح داده می شود. به همین دلیل توصیه می شود تا پایان این مقاله همراه ما باشید.
پا خور مغازه چیست؟ و چه مکانی برای راه اندازی فروشگاه برنج بهتر است؟
فروشگاه برنج یکی از مکان هایی است که موقعیت جغرافیای در موفقیت آن بسیار تاثیر گذار است. یه طور کلی موقعیت جغرافیای برای تمامی اصناف مهم است اما، فروشگاه برنج به دلیل مسائل بهداشتی و همچنین عمومی بودن باید در مکانی قرار داشته باشد که دسترسی عموم به آن آسان و بیشتر باشد، و همچنین از مکان های آلوده و غیر بهداشتی به دور باشد. یکی از مسائل مهمی که در راه اندازی فروشگاه برنج اهمیت دارد «پاخور» بودن آن است. منظور از پاخور بودن در دیدرس بودن مغازه است. یعنی اینکه یک مغازه برنج فروشی باید در محلی راه اندازی شود که بیشترین تردد در آن محل انجام گیرد. این باعث می شود که علاوه بر مشتریان ثابت، همواره تعداد زیادی از رهگذران نیز از شما خرید نمایند. فروشگاه برنج در گذشته و در بازارهای سنتی عمدتا در راسته برنج فروشان راه اندازی می شد، اما در سبک جدید طرح های شهرسازی و رواج پاساژها، و همچنین گسترش کلی شهرها، دیگر این موضوع اهمیتی نداشته، و می توان در هر نقطه ای که از لحاظ تجاری مناسب باشد، نسبت به راه اندازی فروشگاه برنج اقدام نمود.
برنج قوت غالب مردم ایران است در نتیجه می توان مغازه فروش برنج را در محله های مختلف یک شهر راه اندازی نمود. فروشگاه برنج طبیعتا در مکان های شلوغ و در مراکز شهرها مشتریان بیشتری دارد. توصیه می شود این فروشگاه را در مراکزی راه اندازی کنید که تردد متعادلی داشته باشد. شما با ارائه محصولات باکیفیت و همچنین تبلیغات می توانید مشتریان خود را از سرتاسر شهر جمع کنید. برای انتخاب محل فروشگاه تنها به مساله تردد مشتریان توجه نکنید، بسیاری از مسائل دیگر هم وجود دارد که شما می توانید براساس آنها محل فروشگاه خود را انتخاب کنید. از جمله این عوامل می توان به امکان بارگیری و فاصله از فروشگاه های هم صنف نیز توجه نمود.