حتما به خوبی میدانید که یکی از اصلی ترین مزایای استفاده از چای سبز، کمک به لاغری و کاهش وزن است. امروز افراد زیادی را می بینیم که به دنبال روش های مختلف برای کاهش وزن و لاغری هستند. به همین دلیل می خواهیم در این بخش به روش های موثر برای کاهش وزن و لاغری اشاره داشته باشیم. نوشیدن چای سبز و چند روش موثر دیگر، از راحت ترین و سریعترین مسیر، شما را به اندامی ایده آل می رساند. به همین علت بهتر است تبلیغات پوچ و پرادعا را رها کنید و برای کاهش وزن طبیعی ادامه این مقاله را دنبال کنید.

 

 

 

آیا مصرف چای سبز به تنهایی باعث لاغری و کاهش وزن می شود؟

 

نه تنها استفاده از چای سبز، بلکه هیچ روشی به تنهایی کاهش وزن موفق و موثر را به دنبال ندارد. شاید به ظاهر لاغری و کاهش وزن اتفاق بیفتد اما به خاطر داشته باشید این کاهش وزن به هیچ عنوان ماندگار نخواهد بود. حتی ممکن است پس از مدتی بازگشت وزن اتفاق بیفتد؛ حتی بیشتر از قبل. بنابراین شما نمی توانید تنها به یک روش برای لاغری و کاهش وزن بسنده کنید. بلکه باید یک برنامه موثر برای لاغری و رسیدن به اندام ایده آل خود تهیه کنید. در ادامه قصد داریم یک برنامه مفید و موثر برای لاغری و کاهش وزن به شما معرفی کنیم که در آن استفاده از چای سبز نیز گنجانده شده است. توجه داشته باشید این برنامه دارای نتایج موثر خواهد بود. پس حتما آن را در زندگی تان پیاده سازی کنید تا به هدفتان برسید.

 

 

چگونه کاهش وزن موثر و موفقی داشته باشیم؟

 

در بخش قبلی این موضوع را خاطر نشان شدیم که استفاده از یک روش به تنهایی باعث کاهش وزن و لاغری نمی شود. بلکه شما باید از چند روش همزمان برای رسیدن به اندام ایده آل خود استفاده کنید. اما قطعا این سوال در ذهنتان به وجود می آید که چه روشی؟ به مواردی که در ادامه مطرح می کنیم توجه داشته باشید.

 

⦁ برای خودتان هدف تعیین کنید

 

در همان ابتدای راه، برای خودتان هدف تعیین کنید. به عنوان مثال مشخص کنید که تا رسیدن به اندام ایده آلتان چند کیلو وزن باید کم کنید. این کار به شما کمک می کند تا مدت زمان مشخص برای لاغری را تخمین بزنید و برای آن برنامه ریزی کنید.

 

 

⦁ در تغذیه خود اصلاح ایجاد کنید

 

بسیاری از افراد بنا به دلایل مختلفی نمی توانند رژیم غذایی بگیرند. گاهی به دلیل به خطر افتادن سلامتی و گاهی به دلیل بیماری ممکن است رژیم غذایی به سلامتی آسیب برساند. در این صورت شما باید یک سری اصلاحات در برنامه غذایی خود به وجود بیاورید. در کنار این اصلاحات نوشیدن چای سبز نیز بسیار موثر است. زیرا سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و باعث افزایش سرعت سوخت و ساز بدن و لاغری می شود. از دیگر تغییراتی که باید در رژیم و برنامه غذایی خود ایجاد کنید، حذف بعضی از مواد خوراکی و مواد غذایی پرکالری است. به جای آن بهتر است مصرف مواد غذایی ارزشمند و حاوی فیبر را افزایش دهید.

 

 

پیاده روی و انجام ورزش های هوازی برای لاغری و کاهش وزن

 

 

⦁ فعالیت بدنی مناسب داشته باشید

 

از روش های موثر دیگر که به لاغری و کاهش وزن کمک زیادی می کند، داشتن فعالیت بدنی مناسب است. شما باید در کنار برنامه مفید و موثری که برای لاغری و کاهش وزن خود دارید، حتما فعالیت بدنی مستمر داشته باشید. حتی اگر بنا به دلایلی از جمله آسیب های پزشکی نمی توانید ورزش های سنگین انجام دهید، حتما انجام فعالیت های سبک تری مانند پیاده روی روزانه را در برنامه تان بگنجانید. زیرا شما باید در کنار تمام مواردی که برای لاغری رعایت می کنید، فعالیت بدنی مطلوبی نیز داشته باشید.

 

⦁ سبک زندگی تان را تغییر دهید

 

از دیگر روش های موثر برای لاغری و کاهش وزن پایدار، تغییر سبک زندگی است. تغییر در سبک زندگی به معنی حذف عادت های غلط و جایگزین کردن عادت های صحیح است. به جای نوشیدن نوشابه های گازدار، چای سبز بنوشید. به جای استفاده از کیک ها و بیسکویت های صنعتی از نان جو استفاده کنید. ساعت خوابتان را تنظیم کنید و ۸ ساعت خواب مفید شبانه داشته باشید و… به طور کلی ترک عادت های غلط تاثیر بسیار مثبتی در لاغری و کاهش وزن شما خواهد داشت.

 

 

چای سبز را چگونه استفاده کنیم تا تاثیر مثبتی بر لاغری و کاهش وزن داشته باشد؟

 

همانطور که گفتیم استفاده از چای سبز به عنوان یک نوشیدنی با خواص بسیار زیاد برای لاغری و کاهش وزن بسیار موثر است. از این رو شما می توانید از این دمنوش پرخاصیت برای لاغری و زیبایی اندام استفاده کنید. اما شاید این سوال برایتان به وجود بیاید که چگونه از آن استفاده کنیم تا به لاغری و کاهش وزن ما کمک کند؟

 

به طور کلی اگر تغییرات مثبت در سبک زندگی خود ایجاد کنید و تمامی فاکتورهای موثر بر لاغری را نیز رعایت کنید، قطعا با نوشیدن چای سبز، به کم کردن وزنتان سرعت زیادی می بخشید. این هم باعث نتیجه گیری بهتر و هم باعث تاثیرات ماندگار بر زیبایی اندام شما خواهد شد.
از آنجایی که چای سبز مقادیر بالایی آنتی اکسیدان، کافئین و سایر ترکیبات محرک را در خود جای داده است، نوشیدن آن سطح انرژی بدن را افزایش می دهد. به همین علت بهتر است آن را در ساعات اولیه روز میل کنید تا در طول روز انرژی مورد نیاز بدنتان را تامین کنید. پس از نوشیدن این چای پرخاصیت می توانید به انجام تمرینات ورزشی یا فعالیت های بدنی بپردازید. زیرا سرعت سوخت و ساز در بدن شما بالا می رود. همچنین با نوشیدن این چای، چربی های تجمع یافته در بدن شما به سوخت مورد نیاز بدنتان تبدیل می شوند. به همین علت می توان گفت کاهش وزن هم با سرعت و هم با موفقیت بیشتری انجام می شود.

 

به دنبال تمام این اتفاقات مثبتی که برای کاهش وزن در بدن شما می افتد، وضعیت گردش خون شما بهبود می یابد. این یک تغییر بسیار مثبت و موثر در بدن شما است. زیرا خونرسانی، اکسیژن رسانی و تغذیه رسانی به تمامی اندام ها و ارگان های بدن شما به خوبی انجام می شود. در نتیجه برای انجام فعالیت های بدنی، توانایی لازم را خواهید داشت. همچنین دچار ضعف یا بی حالی نمی شوید. این موضوع تاثیر مستقیمی در کاهش اشتهای کاذب دارد.