کاهش وزن مسئله‌ای است که در عصر حاضر بسیاری از افراد در پی آن هستند و دلیل اصلی این موضوع توجه ویژه به‌تناسب‌اندام و همچنین بیماری‌های ناشی از اضافه‌وزن است. درواقع اضافه مشکلی است که به دلایل مختلفی در جامعه بشری گسترش‌یافته و تقریباً از هر سه نفر یک نفر از آن‌ها به اضافه‌وزن دچار است. این معضل به دلایل مختلفی در افراد بروز می‌کند که مهم‌ترین علت‌های آن عبارت‌اند از:

 

۱-مصرف غذاهای ناسالم مثل غذای فوری
۲-مشکلات مربوط به غده تیروئید
۳-استرس، افسردگی و اختلالات عصبی
۴-خواب ناکافی
۵-کم‌تحرکی

 

کاهش وزن هدفی است که به شیوه‌های مختلفی می‌توان به آن دست‌یافت و مهم‌ترین نکته در انجام این کار، داشتن برنامه‌ریزی و پشتکار مناسب است. برای مثال اگر شما به اضافه‌وزن دچار هستید می‌بایستی یک برنامه اصولی تهیه‌کرده و به‌صورت منظم آن را اجرا کنید. گاها مشاهده‌شده که اختلال در برنامه‌های کاهش وزن تأثیرات منفی داشته و حتی باعث افزایش وزن افراد نیز شده است.

کاهش وزن امروزه با استفاده از رژیم‌های غذایی سخت و یا گاها داروهای شیمیایی انجام می‌شود که هر دو این روش دارای عوارض متعددی هستند که بعضی از آن‌ها سلامتی کلی افراد را با خطر مواجه می‌کنند. دراین‌بین روش‌های خانگی و بی‌خطری وجود دارند که با استفاده می‌توان نسبت به کاهش وزن اصولی اقدام کرد. در ادامه ۱۰ راه برای کاهش وزن ارائه می‌شود.

 

 

 

 

مصرف آب زیاد راهی برای کاهش وزن

 

کاهش وزن مسئله مهمی است که با بعضی شیوه‌های سالم، آسان و کم‌خطر می‌توان آن را انجام داد. یکی از این شیوه‌ها مصرف آب زیاد است. بعضی از افراد عادت دارند پس از ورزش کردن و یا در حین مصرف غذا از نوشیدنی‌هایی مثل آبمیوه و یا نوشابه استفاده کنند.

 

این موارد تأثیر قابل‌توجهی در افزایش وزن‌دارند و اگر افراد پس از ورزش کردن این نوشیدنی‌ها را مصرف کنند، زحمت چندساعته خود را برای کاهش وزن هدر داده‌اند. درواقع این محصولات دارای کربوهیدرات‌ها و به‌عبارت‌دیگر کالری بالایی هستند که می‌توانند به افزایش وزن کمک کنند.

 

برای جلوگیری از این موضوع و کاهش وزن توصیه می‌شود از آب به‌جای این محصولات استفاده شود. آب هیچ‌گونه کالری و کربوهیدراتی ندارد و درنتیجه می‌تواند با افزایش سوخت‌وساز بدن تکرر ادرار را در پی داشته باشد و این موضوع تأثیر فراوان و مؤثری بر کاهش وزن افراد دارد.

 

با مصرف سبزی‌ها به لاغر کردن خود کمک کنید

 

کاهش وزن با ترفندهای کم‌خطر و البته زودبازده ازجمله روش‌هایی هستند که بسیاری از افراد تمایل دارند آن‌ها را تجربه کنند و پزشکان نیز همیشه توصیه می‌کنند افراد از روش‌های کم‌خطر برای کاهش وزن استفاده کنند.

کاهش وزن با سبزیجات یکی دیگر از روش‌های بی‌خطری است که با استفاده از آن می‌توان وزن خود را به میزان ایده آل و مناسب رساند. به‌طورکلی اکثر سبزیجات از کربوهیدرات‌های پیچیده‌ای تشکیل‌شده‌اند که نیاز به زمان هضم بالایی دارند و این خصوصیت احساس سیری را برای افراد به مدت‌های طولانی‌تری ایجاد کرده و به کاهش وزن مناسب آن‌ها کمک می‌کند.

 

همچنین یکی دیگر از تأثیرات مهم سبزیجات کمک به افزایش ادرار است. افزایش ادرار یکی از راه‌های کاهش وزن است و افراد می‌توانند با مصرف سبزیجات مختلف، به خروج آب اضافی و موادی که باعث اضافه‌وزن می‌شوند، از بدن خود کمک کنند.

 

 

 

کاهش وزن با برنج قهوه ای

 

 

با مصرف برنج قهوه‌ای به‌صورت معجزه‌آسایی کاهش وزن را تجربه کنید

 

کاهش وزن اتفاق خوشایندی است که می‌توان به کمک برنج قهوه‌ای به آن دست‌یافت. برنج یکی از غلات کامل است که در پوسته آن انواع ویتامین‌های موردنیاز بدن وجود دارند. این پوسته به دلیل تهیه برنج سفید از آن جدا می‌شود و برنج سفیدی که ما مصرف می‌کنیم بسیاری از خواص اصلی خود را از دست می‌دهد.

 

کشاورزان برای جلوگیری از این مشکل با بخار دادن برنج در حالت شلتوک، ویتامین‌ها و مواد موجود در پوسته برنج را به دانه آن منتقل می‌کنند و به همین دلیل دانه سفید برنج، رنگی قهوه‌ای به خود می‌گیرد و به همین دلیل به آن برنج قهوه‌ای می‌گویند.

کاهش وزن با مصرف منظم و روزانه برنج قهوه‌ای در ارتباط است. در برنج قهوه‌ای مقدار قابل‌توجهی منگنز وجود دارد که این ماده به دریافت انرژی از پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و سنتز چربی‌ها کمک می‌کند و سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد. درنتیجه می‌توان با مصرف منظم این محصول از تجمع چربی‌های اضافه در بدن جلوگیری کرد.

کاهش وزن با برنج قهوه‌ای به دلیل فیبر بالای آن تأثیرگذار است. فیبر بالای موجود در برنج قهوه‌ای احساس سیری را در افراد ایجاد کرده و باعث دریافت کالری کمتر و درنتیجه کاهش وزن خواهد شد.

کاهش وزن با مصرف برنج قهوه‌ای یک معجزه است. توصیه می‌شود برای کسب نتیجه مطلوب به‌صورت روزانه این محصول را استفاده کنید. برای این کار می‌توانید برنج قهوه‌ای را مانند برنج سفید پخته و مصرف کنید. امروزه برنج قهوه‌ای به‌صورت های مختلفی به بازار عرضه می‌شود و توصیه بر این است آن را از برندهای معتبر خریداری کنید.

 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد لاغری با برنج قهوه ای به مطلب زیر مراجعه کنید

لاغری با برنج قهوه ای

 

مصرف قهوه سبز یکی از راه‌های مناسب برای کاهش وزن اصولی

 

کاهش وزن با استفاده از مواد طبیعی یکی از بهترین راه‌هایی است که با استفاده از آن می‌توان به وزنی مناسب و ایده آل رسید. یکی از این مواد مهم که نقش مؤثری در کاهش افراد دارد، قهوه سبز است. قهوه سبز به دلیل داشتن کافئین بالا متابولیسم بدن را به میزان ۳ الی ۱۱ درصد افزایش می‌دهد و این اتفاق نقش مؤثری در کاهش وزن افراد دارد.

 

همچنین در درون قهوه سبز میزان قابل‌توجهی کلروژنیک اسید وجود دارد که این ماده نیز به کاهش وزن افراد کمک شایانی می‌کند. درواقع روش تأثیر این ماده با ایجاد اختلال در جذب کربوهیدرات‌های مضر صورت می‌گیرد و درنتیجه با جذب کمتر آن‌ها، لاغری و تناسب‌اندام در افراد ایجاد می‌شود.

 

کاهش وزن با استفاده از قهوه سبز موردی است که باید در آن اعتدال را رعایت کرد تا دچار عوارض ناخواسته این محصول نشویم به همین دلیل بهتر است بیش از سه بار از این محصول در طول روز استفاده نشود. برای کسب نتیجه بهتر نیز توصیه می‌شود ۱۵ دقیقه قبل از صبحانه، نهار و شام از این محصول استفاده شود.

 

 غذای فوری را از سبد غذایی خود حذف کنید

 

کاهش وزن مسئله مهمی است که قطعاً برای انجام آن باید به یک سری نکات مهم توجه کرد و از مصرف بعضی غذاهای به‌ظاهر خوشایند جلوگیری کرد. یکی از دلایل اصلی چاقی که همواره توسط سازمان‌های جهانی و محققان این حوزه به آن تأکید فراوان می‌شود، مصرف غذای فوری است.

 

درواقع غذای فوری ضررها و مشکلات متعددی را برای سلامتی ایجاد می‌کنند که چاقی و اضافه‌وزن یکی از آن‌ها هست. بر طبق تحقیقات گسترده‌ای که در این حوزه صورت گرفته مشخص‌شده که مصرف این غذاها می‌تواند مقدار زیادی سدیم، کربوهیدرات و چربی‌ها را به بدن تزریق کند و این مواد تأثیرات بسیار زیادی بر چاقی دارند.

 

همچنین ازآنجایی‌که این غذاها اکثراً به‌صورت میان وعده، سریع و به همراه مواد چرب مثل سس‌ها مصرف می‌شوند می‌توانند، عامل پرخوری در افراد شوند و مصرف مداوم آن‌ها چاقی و اضافه‌وزن را در پی خواهند داشت. به همین دلیل توصیه می‌شود مصرف این غذاها را به حداقل رسانده و یا در صورت امکان قطع کنید.

 

 

کاهش وزن با روغن زیتون

 

برای کاهش وزن روغن‌زیتون را جایگزین روغن‌های دیگر کنید

 

کاهش وزن اتفاقی است که خواسته و ناخواسته با روغن‌های مضر وابسته بوده و این روغن‌ها سرشار از ضررهای متعدد هستند و یکی از عوارض شایع آن‌ها اضافه‌وزن و چاقی است.

 

به همین دلیل توصیه می‌شود این روغن‌های چرب مضر را حذف کرده و به‌جای آن‌ها از روغن‌های بی‌ضرر و مناسب، مثل روغن‌زیتون استفاده کنید. درواقع روغن‌زیتون به دلیل داشتن چربی‌های مفید و همچنین اسید اولئیک حس سیری را در افراد ایجاد می‌کند و به همین دلیل مانعی برای پرخوری به شمار می‌رود.

 

در این روغن گیاهی مفید مقادیر قابل‌توجهی امگا ۳ وجود دارد که این میزان می‌تواند علاوه بر رفع نمودن کلسترول‌های خطرناک و عامل چاقی، به افزایش انرژی در بدن و جلوگیری از ضعف‌های ناشی از لاغری کمک کند. توصیه می‌شود برای کاهش وزن حتماً به‌صورت دائمی در سبد غذایی خانواده خود، از روغن‌زیتون استفاده کنید تا علاوه برداشتن وزن مناسب از سلامت بیشتری نیز برخوردار باشید.

 

خواب خود را تنظیم کنید تا به کاهش وزن مناسب برسید

 

کاهش وزن و داشتن وزن متعادل ارتباط مستقیمی با میزان خواب دارد. کم‌خوابی یکی از معضل‌هایی است که در جامعه امروز گریبان گیر افراد شده و غرق شدن در فضای مجازی عامل مهمی است که به این موضوع دامن می‌زند.

 

به‌طورکلی وقتی افراد دچار کم‌خوابی می‌شوند حس گرسنگی در آن‌ها افزایش می‌یابد و آن‌ها به خوردن غذا تشویق می‌شوند که خوردن غذاهای بیش‌ازحد نیاز بدن، عوارض متعددی را در پی خواهد داشت که یکی از مهم‌ترین این عوارض چاقی است. همچنین در کنار این موضوع کم‌خوابی میزان تحرک افراد را کاهش می‌دهد.

 

برای مثال اگر افراد تحرک مناسب را داشته باشند خواسته و ناخواسته بدن آن‌ها میزان خواب خود را تنظیم می‌کند، اما اگر تحرکی وجود نداشته باشد، مقدار قابل‌توجهی از کالری که ما مصرف می‌کنیم به‌صورت چربی در بدن ذخیره می‌شود که یکی از عوارض آن چاقی است. به همین دلیل توصیه می‌شود برای لاغری و رسیدن به وزن مناسب، یک برنامه خواب منظم داشته باشید تا بتوانید هم ازلحاظ بدنی و هم ازلحاظ روحی در وضعیت مناسبی باشید.

 

 

کاهش وزن سریع

 

با سبوس برنج به‌سرعت و با کمترین عوارض به وزن ایده ال تان برسید

 

کاهش وزن اصولی و بی‌خطر با مصرف سبوس برنج در ارتباط است. سبوس برنج به پوسته بیرونی برنج گفته می‌شود که سرشار از خواص متعدد است. این پوسته در حین عملیات تکمیلی برنج از آن جدا می‌شود و برنج سفید تولید می‌شود. به همین دلیل می‌توان سبوس برنج را به‌صورت مجزا از مراکز فروش تهیه کرد.

 

سبوس برنج با داشتن آنتی‌اکسیدان فراوان متابولیسم لیپیدها را افزایش داده و به کاهش وزن در افراد کمک می‌کند. همچنین سبوس برنج حاوی فیبر زیادی است و این فیبرها باعث مصرف آب زیاد می‌شوند و درنتیجه با پر شدن معده از آب، افراد احساس گرسنگی کمتری می‌کنند و با تکرار این کار می‌توانند به کم کردن وزن دست یابند.

فیبر موجود در سبوس برنج باعث افزایش حرکت مواد در روده‌ها شده و فرآیند دفع مواد از بدن را افزایش می‌دهد و این کار مانع از جذب آن‌ها می‌شود. درنتیجه می‌توان با مصرف سبوس برنج به وزن ایده آل و مناسب رسید. البته مصرف سبوس برنج فواید زیادی دارد که توصیه می‌شود آن را به همراه شیر و یا در قالب غذاهای مصرفی خود به‌صورت روزانه استفاده کنید.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد لاغری با سبوس برنج به مطلب زیر مراجعه کنید

لاغری با سبوس برنج

 

برای کاهش وزن به‌صورت آهسته غذا بخورید

 

کاهش وزن با مصرف مناسب و اصولی غذا در ارتباط است. اضافه‌وزنی که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند ریشه در عوامل روحی و روانی دارد و می‌توان با رعایت بعضی از نکات ساده از بروز آن جلوگیری کرد. غذا خوردن یکی از لذت‌هایی است که تمام انسان در طول روز چندین مرتبه آن را تکرار می‌کنند و بعضی از افراد برای رسیدن به لذت بیشتر ترجیح می‌دهند غذاهای خود را با شیوه‌های لذت بخشی مصرف کنند که یکی از آن‌ها تندخوری است.

 

تند خوری ازلحاظ روحی افراد را به خوردن بیشتر تشویق می‌کند و در درازمدت خوردن زیاد غذا باعث افزایش سایز معده شده و قسمت قابل‌توجهی از غذای مصرفی به‌صورت چربی در بدن ذخیره‌شده و اضافه‌وزن را در پی خواهد داشت. درنتیجه برای کاهش وزن توصیه می‌شود غذای خود را با جویدن بیشتر و به‌صورت آرام مصرف کنید. این عامل می‌تواند احساس سیری را در افراد ایجاد کرده و آن‌ها را به مصرف غذای کمتر وادار کند و درنهایت این موضوع کاهش وزن را در بر خواهد داشت.

 

 

کاهش وزن اصولی

 

برای لاغری قارچ و ماست را مصرف کنید

 

لاغری با مصرف قارچ و ماست نیز امکان‌پذیر است. قارچ یکی از مواد غذایی مهم است که می‌توان آن را جایگزین گوشت قرمز کرد. متأسفانه گوشت قرمز که امروزه نقش پررنگی در سبد غذایی خانوارها دارد به‌عنوان یکی از عوامل چاقی به شمار می‌رود. درنتیجه می‌توان با جایگزین کردن قارچ از بروز اضافه‌وزن در بدن جلوگیری کرد. خوشبختانه تاکنون عوارض خاصی از مصرف قارچ ثبت‌نشده و درنتیجه می‌توان از این محصول تا چند مرتبه در طول هفته استفاده کرد.

 

لاغری با مصرف مواد لبنی مناسب نیز امکان‌پذیر است. برای مثال ماست به همراه سبزی شوید می‌تواند در لاغری افراد تأثیرگذار باشد. ماست به دلیل شکل و خواص خود کاربردهای متعددی دارد و می‌توان آن را به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مورداستفاده قرارداد. ماست با افزایش سوخت‌وساز بدن به هضم و دفع سریع غذا از بدن کمک می‌کند و عامل مهمی در کاهش وزن به شمار می‌رود.