طرز تهیه برنج کته (۶ روش پختن برنج کته + فوت و فن های آن)

 

برنج صدری دودی

برنجبرنج

 

در این مقاله قصد داریم طرز تهیه برنج کته بدون خیساندن و تمام رمز و راز های پخت برنج ایرانی شامل برنج هاشمی و برنج صدری را با شما در میان بگذاریم و راهکار هایی برای قد کشیدن هر چه بیشتر برنج، خوش طعم شدن آن و همچنین نکاتی درباره انواع روش های پخت برنج معرفی کنیم. اگر می خواهید از بهترین روش های پخت برنج مطلع شوید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. برای خرید برنج درجه یک ایرانی مثل برنج هاشمی عطری، برنج صدری عطری، انواع برنج دودی و برنج قهوه ای هم می توانید به سایت گیلان کشت مراجعه کنید.

همچنین در انتها پیشنهادات جالبی درباره خرید برنج برایتان داریم. به غیر از برنج های دانه بلند و بی کیفیت هندی که به راحتی قد می کشند، و تقریبا طرز پخت خاصی ندارند. پخت برنج ایرانی واقعا یک مهارت محسوب می شود. طبخ برنج ایرانی متناسب با سن دانه، جنس بذر و حتی میزان آبی که برنج در آن پخته می شود، فرق می کند. در این مطلب از گیلان کشت تمامی نکاتی که یک کدبانو ایرانی برای روش پخت برنج ایرانی باید بداند را گردآوری کرده ایم. همچنین شما می توانید برای خرید برنج ارزان اینترنتی و استعلام قیمت برنج هاشمی  از سایت گیلان کشت اقدام کنید.

 

قدم اول: تشخیص و انتخاب نوع برنج

 

اندازه دانه

برای روش پخت برنج ایرانی لذیذ و قد کشیده اول از همه باید مرغوب ترین برنج موجود در بازار را تشخیص بدهید. توجه داشته باشید برنجی که برداشت همان سال باشد معمولا گزینه مناسبی نیست.برنج کهنه اغلب کیفیت بهتری داراست و برای خرید توصیه می شود. عامل مهمی که در کیفیت پخت برنج تاثیر قابل توجهی دارد، اندازه دانه برنج هست. دانه های شکسته و خرد شده قطعا انتخاب خوبی نیستند. اطلاع از ساختار دانه ها تاثیر زیادی در طرز تهیه برنج دارد. اگر دانه برنج خام، زیر دندان به راحتی خرد بشود، گزینه خوبی برای خرید نیست.

 

عطر و بو دانه

فاکتور دیگری که هنگام خرید باید به آن توجه کنید، عطر و بوی دانه برنج هست. تعدادی دانه برنج را کف دست بریزید و به هم بمالید. آن را نزدیک بینی بیاورید و به راحتی عطر آن را احساس می کنید. برنج مرغوب اگر کهنه هم باشد، باز هم عطر و بوی خودش را مثل روز اول حفظ می کند.

 


بیشتر بخوانید: روغن زیتون برای مو


 

انواع روش های طرز تهیه برنج ایرانی:

 

1- طرز تهیه برنج ایرانی به روش آبکش:

مرحله اول: ابتدا برای درست کردن برنج، آن را درون قابلمه ریخته و چندین بار آبکشی می کنیم.
مرجله دوم: به ازای هر پیمانه به سه پیمانه آب و نصف قاشق چایخوری نمک به آن اضافه می کنیم و به مدت ۳ ساعت در گوشه ای میگذاریم تا خیس بخورد.
مرحله سوم: برای خیس کردن برنج باید از آب ولرم استفاده کنیم زیرا آب ولرم باعث می شود برنج زودتر خیس بخورد. بعد از خیس خوردن برنج آن را تقریبا ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا به نقطه جوش برسدو خامی برنج گرفته شود. بعد از تست و اطمینان از خامی دانه های برنج گرفته شده برنج را آبکش می کنیم و به قابلمه برگردانیم.

مرحله چهارم: همچنین قبل از برگرداندن برنج در قابلمه برای طرز تهیه برنج کته با ته دیگ می توانیم مقداری روغن همراه با زغفران دم کشیده یا زردچوبه در قابلمه بریزیم و بعد از حدود ۵ دقیقه که روغن داغ شد در کف آن تکه های سیب زمینی, کاهو, کلم, جعفری و یا تکه های بال مرغ قرار دهیم که در این صورت ته دیگ بسیار خوشمزه ای خواهیم داشت. البته قبل از گذاشتن تکه های بال مرغ ته قابلمه باید ابتدا یک طرف آن را در روغن سرخ کنیم و بعد آن را در کف قابلمه بچینیم.

مرحله پنجم: درب قابلمه را با استفاده از دم کنی یا پارچه حوله ای می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۴۵ دقیقه دم بکشد.

 

چه کار کنم برنج آبکش به خوبی قد بکشد؟

برای  طرز تهیه برنج آبکش بدون خیساندن می توانید هنگامی که برنج در حال جوش به اندازه یک قاشق مربا خوری آبلیمو یا سرکه اضافه کنید. قاعدتا استفاده بیش از حد می تواند به تغییر طعم برنج منجر بشود. پس اگر از این بابت خیلی نگرانید می توانید از کمی پیاز خرد شده یا حتی مقداری زاج کوبیده استفاده کنید. ظرفی که برای طبخ برنج در نظر گرفته اید بهتر است فضای کافی برای پختن برنج داشته باشد. کمی روغن به محتوای ظرف اضافه کرده تا دانه های برنج به همدیگر نچسبند. پس از آبکش کردن سعی کنید برنج را به شکل هرم درون ظرف بریزید تا تمامی دانه ها فضای کافی برای قد کشیدن داشته باشد.

 

2- طرز تهیه برنج ایرانی هاشمی به روش کته:

یکی از سوالات افراد این است که برای درست کردن برنج کته چقدر آب بریزیم؟ در این مقاله به این سوال شما پاسخ داده می شود.

مرجله اول: ابتدا برنج را درون قابلمه ریخته و چندین بار آبکشی می کنیم. به ازای هر پیمانه به یک و نیم پیمانه آب و یک چهارم قاشق چایخوری نمک به آن اضافه می کنیم و به مدت ۳ ساعت در گوشه ای می گذاریم تا خیس بخورد.

مرجله دوم: قابلمه را روی شعله ملایم گاز قرار می دهیم تا آب برنج تبخیر شود و برنج دم بکشد. اگر برنج را بدون خیس کردن خواستیم بپذیم ابتدا با شعله زیاد آب برنج را به نقطه جوش می رسانیم و سپس شعله گاز را بسیار کم می کنیم تا آب برنج تبخیر شود و برنج دم بکشد.

مرجله سوم: زمان دم کشیدن برنج در روش کته بستگی به میزان حرارت شعله گاز دارد اما به صورت حدودی ۴۵ دقیقه زمان نیاز داریم. همچنین با تست کردن دانه های برنج زیر دندان هم می توانیم متوجه پخته شدن برنج شویم.

نکته: به این نکته توجه داشته باشید که اگر برنج را خیس کردیدم و حجم برنج زیاد شد باید قابلمه را عوض کنیم تا در موقع پخت، برنج جای لازم را داشته باشد. برنج خیس خورده نباید بیشتر از یک سوم ارتفاع قابلمه را پر کند.

نکته: برای طرز تهیه برنج کته رژیمی می توانید میزان روغن را بصورت قابل توجهی کم کنید.

 

 

3-طرز پخت برنج ایرانی در فر

پخت برنج در فر برقی برایتان تجربه جالبی خواهد بود در سال های اخیر با ورود فر برقی به خانه های ما ایرانیان لازم دیدیم در این دستور آشپزی طرز پخت برنج در فر را آموزش دهیم. پخت برنج در فر برقی بسیار ساده است و در کمتر از چند دقیقه می توانید برنج تان را برای قرار دادن درون فر آماده کنید. اگر در محل کارتان هم فر داشتید می توانید همانجا برنج تازه میل کنید. در مطالب قبلی طرز پخت برنج درون ماکرویو را هم آموزش دادیم که می توانید از آن استفاده کنید. همچنین در فر برقی می توانید پخت برنج قالبی که در برخی از رستوران ها طرفدار های زیادی پیدا کرده تجربه کنید. این کار در میهمانی ها می تواند به سفره شما ظاهر زیباتری ببخشد.


بیشتر بخوانید: روغن زیتون برای یبوست


 

مواد لازم در طرز تهیه کته برنج داخل فر:

برنج 1 پیمانه
آب 2 پیمانه
نمک به مقدار لازم
کره یا روغن به مقدار لازم

 

نحوه پخت برنج:

مرجله اول: لازم است برای پخت برنج در فر ابتدا فر را روشن می کنیم تا به دمای 200 درجه برسد.

مرجله دوم: سپس  1پیمانه برنج را به همراه با 2 پیمانه آب و مقداری نمک و یک قاشق مربا خوری کره یا روغن داخل قالب ریخته و روی قالب را به صورت کامل با فویل می پوشانیم.

مرحله سوم: مدت زمان دم کشیدن برنج کته در مرحله بعد ظرف را به مدت 35 دقیقه با در دمای 200 درجه درون فر قرار می دهیم تا برنجمان بپزد.

مرجله چهارم: در مرحله آخر با استفاده از یک دستگیره قالب را از فر بیرون می آوریم و با احتیاط فویل را باز می کنیم. برنج آماده مصرف می باشد.

 

برنج قالبی در فر چگونه درست می شود؟

مرجله اول: برای طرز پختن برنج ایرانی قالبی ابتدا برنج را به روش آبکش یعنی به ازای هر پیمانه برنج دو پیمانه آب و مقداری نمک روی حرارت قرار میدهیم زمانی که برنج به نقطه جوش رسید 1 قاشق روغن مایع یا نصف قاشق کره اضافه می کنیم. این روش در طرز تهیه برنج کته در رستوران نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

مرجله دوم: بعد از اینکه برنج از خامی گرفته و نرم شد آن را آبکش کرده و بلافاصله در قالب مورد نظر می ریزیم. سپس به مدت 15 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 200 درجه قرار داده تا برنج دم بکشد.

مرجله سوم: اگر تمایل دارید برنج شما دو رنگ شود باید در مرحله ای که برنج را آبکش کردید آن را به دو قسمت تقسیم و یک قسمت را با زعفران یا آب لبو یا آب سبزیجات مخلوط کنید . سپس به صورت لایه به لایه درون قالب بریزید و با پشت قاشق فشار دهید.

مرجله چهارم: بر اساس مقدار برنجی که قرار است پخت کنید قالب مناسبی انتخاب نمایید بهتر است قالب ارتفاع ( عمق ) زیادی نداشته باشد. توجه کنید که ظرفی که انتخاب می کنید کوچک ترین قطعه پلاستیکی نداشته باشد زیرا در این صورت بر اثر گرما ذوب می شود.

 

برنج قالبی

 

 4-طرز پخت برنج ایرانی در ماکروفر

برای پختن برنج ایرانی در ماکروفر حتما باید از ظروف مخصوص ماکروفر استفاده نمایید زیرا استفاده از ظروف فلزی باعث جرقه در ماکروفر میشود و ظروف پلاستیکی هم ذوب میشوند.

مواد لازم جهت پختن برنج:

برنج  2 پیمانه
آب 4 پیمانه
نمک نصف قاشق مرباخوری
کره یا روغن به مقدار لازم

 

در ماکروفر چگونه برنج درست کنیم:

مرحله اول: جهت درست کردن برنج كته در ماکروفر ابتدا برنج را شسته و به ازای هر پیمانه برنج 4 پیمانه آب و مقداری نمک و کره یا روغن را درون ظرف مخصوص می ریزیم.

مرحله دوم: ابتدا برنج را به مدت 15 دقیقه با بالاترین قدرت یعنی 700 درجه یا 100%  داخل ماکروفر قرار میدهیم تا آب آن تبخیر شود.

مرحله سوم: سپس بعد از اینکه آب برنج کاملا تبخیر شد درب ظرف را بپوشانید و به مدت 20 دقیقه با قدرت 180 درجه یا 30% داخل ماکروفر قرار دهید تا برنج دم بکشد.

مرجله چهارم: همچنن برای اگر تمایل داشتید می توانید برج را به مدت 40 دقیقه با دمای 180 درجه یا 30% بپذید.

مرجله پنجم: برای بهتر پخت دادن برنج هم می توانید قبل از پخت آن را به مدت 3 ساعت در آب و نمک خیس کنید

 

5-طرز تهیه برنج ایرانی در پلوپز

مواد لازم جهت درست كردن برنج كته:

برنج 2 پیمانه
آب 3 پیمانه
نمک به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

 

طرز پخت برنج:

مرجله اول: جهت تهیه برنج در پلو پز بهتر است مانند سایر روش های پخت از چند ساعت قبل برنج را خیس کنید تا پخت بهتری دهد.

مرجله دوم: برنج را چند با شسته تا آب حاصل از آن زلال و شفاف شود سپس  با مقداری آب و نمک به مدت 2 ساعت خیس کنید.

مرجله سوم: آب برنج را خالی کرده و دو پیمانه برنج را به همراه سه پیمانه آب و مقداری نمک و روغن داخل ظرف پلوپز بریزید.

مرجله چهارم: پلوپز را روشن کرده و بر اساس نوع دستگاه؛ تنظیمات لازم را اعمال می کنیم تا برنج بپزد. معمولا زمان لازم برای پخت برنج 30 دقیقه کافی می باشد.

مرحله پنجم: حال اگر میخواهیم برنج پخت بهتری بدهد می توانیم زمانی که آب برنج به نقطه جوش رسید چند باری آرام هم بزنیم ( این مرحله اختیاری است ). سپس اجازه دهیم برنج دم بکشد.

مرحله ششم: اگر تمایل به درست کردن ته دیگ در پلوپز دارید میتوانید در مرحله ای که آب برنج تبخیر شد برنج را به ظرف دیگری انتقال داده و سپس کف ظرف پلوپز را به روغن و زعفران آغشته کنید و برنج را بلافاصله درون پلوپز انتقال دهید و تنظیمات را اعمال کنید تا برنج دم بکشد.

 

پخت برنج در پلوپز

 

یک نکته مهم در مورد پخت برنج ایرانی:

بهتر است برنج را قبل از پختن خیس کنیم این کار چندین مزیت دارد که در ادامه آموزش پخت برنج ایرانی به آن خواهیم پرداخت.

خیساندن برنج قبل از پخت باعث میشود حجم برنج بیشتر شود مثلا اگر  یک پیمانه برنج را بدون خیس کردن پخت کنیم و 5 قاشق برنج داشته باشیم  همان مقدار برنج را اگر 3 ساعت قبل خیس کنیم 8 الی 10 قاشق برنج خواهیم داشت؛
خیساندن برنج باعث میشود برنج پخت شده دانه بلند تر و به اصطلاح ری بیشتری بکشد؛
خیساندن برنج باعث میشود برنج بعد از پخت نرم تر شود؛
-خیساندن برنج با آب و نمک طعم مطلوب تری به برنج می دهد؛
خیس کردن برنج با آب و نمک باعث می شود برنج هنگام پخت نشکند و دو تکه نشود؛
هنگامی که برنج در حال خیس خوردن استیون­ های کلسیم خود را به آب می دهد و در مقابل یون های سدیم نمک را جذب می کند با این کار ساختار شکنندگی برنج کاهش می­ یابد و باعث می شود برنج خورد نشود و زودتر دم بکشد؛
خیس کردن برنج باعث میشود برنج کاملا تمیز و پاک شود زیرا هر ضایعاتی در برنج باشد بعد از چند ساعت به روی آب می آید.

در نتیجه اگر قبل از پخت، برنج را آب و نمک خیس کنیم برنج پخت شده دانه بلند تر، سالم تر و در نهایت نتیجه بهتری خواهیم داشت.

 

چطور به روش کته ته دیگ درست کنیم؟

برای تهیه ته دیگ هنگام پخت برنج به روش کته وقتی که آب برنج تمام شد، برنج را در یک ظرف دیگر خالی کنید. کف قابلمه را مقداری روغن بریزید. ته دیگ مورد علاقه تان را در ظرف قرار داده و در انتها برنج را به آن اضافه کنید.

 

 

6-طرز تهیه برنج کته رستورانی:

شاید برای خیلی از افراد پخت برنج به شکل و طعم رستوران ها جالب و حیرت آور باشد . ما در این بخش راز پخت به برنج رستورانی و طرز تهیه برنج کته مجلسی را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم در طرز تهیه کته برنج

  • برنج 1 کیلو
  • نمک 1 قاشق
  • ماست 2 قاشق
  • روغن یا کره آب شده 4 قاشق

نکته: نکته اصلی در تهیه برنج رستورانی نوع برنج است؛ برنج باید درجه یک و مرغوب باشد.

مرحله اول: برنج را شسته و 4 ساعت قبل با آب و نمک خیس میکنیم.

مرخله دوم: در یک قابلمه بزرگ آب ریخته و روی حرارت قرار میدهیم تا آب جوش بیاید.

مرحله سوم: زمانی که آب جوش آمد آب برنج خیس خورده را خالی کرده و برنج آبکشی شده را به آب در حال جوش اضافه می کنیم. سپس ماست و مقداری نمک را افزوده و کمی هم می زنیم.

مرحله چهارم: وقتی برنج از خامی گرفته شد یک قاشق روغن ریخته و سپس آبکش می کنیم.

مرجله پنجم: مقداری آب ولرم روی برنج آبکش شده ریخته و اجازه میدهیم آب کاملا خالی شود.

مرحله ششم: ته قابلمه را روغن و مقداری زعفران ریخته و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله هفتم: زمانی که روغن یا کره داغ شدند در صورت تمایل ته دیگ سیب زمینی یا لواش و … را قرار داده  و برنج را به آن اضافه میکنیم.

مرجله هشتم: کمی روغن یا کره را داغ و روی برنج می ریزیم.

مرجله نهم: یکی از مهمترین مرحله در تهیه برنج رستورانی گذاشتن دمکنی است. یک دمکنی مناسب یا یک پارچه نخی را روی درب قابلمه می گذاریم و شعله گاز را کم می گذاریم. به مدت 30 الی 40 دقیقه با حرارت کم دم می کنیم.

 

اگر برنج شفته شد چکار کنیم؟

گاهی اوقات ممکن است در زمان پخت برنج مواردی پیش بیاید که برنج شفته شود . نگران نباشید راه حل هایی برای نجات برنج و صرف آن وجود دارد.

درب قابلمه را باز کنید و اجازه دهید آب برنج کاملا خشک شود.
بعد از اینکه آب برنج خشک شد چند حفره داخل برنج ایجاد کنید. احتمالا برنج شما خشک می شود و می توان مصرف کرد اما اگر خشک نشد به مدت 10 دقیقه در فر قرار دهید تا برنج خشک شود.
حال اگر برنج شفته شده دوست ندارید میتوانید غذاهایی مثل ماسالا، شیر برنج، کوکوی برنج و غذاهای امسال این غذاها را تهیه کنید.
برای تهیه ماسالا ابتدا درون تابه روغن بریزید و مقداری زنجبیل و سیر تازه یا رنده شده تفت دهید و سپس برنج را اضافه نمایید و در روغن تفت دهید. غذای شما آماده است.
جهت تهیه کوکوی برنج ابتدا گوشت چرخ کرده را با برنج پخته شده ورز دهید. سپس تخم مرغ، مقداری سبزیجات معطر و نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و به صورت تکه ای در روغن سرخ نمایید.
می توانید با استفاده از طرز تهیه برنج کته با سیب زمینی، شفته شدن برنج را پنهان نمایید.
می توانید با استفاده از ظرز تهیه برنج کته با گوجه نیز شفته شدن برنج را از بین ببرید.

 

برای هر نفر چه مقدار برنج نیاز است؟

همانطور که میدانید طرز تهیه برنج کته برای دو نفر کاملا مشخص بوده و اندازه گیری میزان آن سخت نمی باشد. اما برای پختن برنج دمی با میزان بیشتر بهتر است با دقت بیشتری عمل شود؛ زیرا حجم برنج بعد از پخت افزایش میابد. در شرایط نرمال به ازای هر 1 کیلو برنج میتوان برای 7 الی 8 نفر غذا تهیه کرد. اما شرایطی وجود دارد که می تواند این مورد را تغییر دهد البته تجربه ثابت کرده که نمیتوان تنها به این موارد استناد کرد. ما در اینجا به تعدادی از این موارد اشاره می کنیم.

 

اشتهای افراد

یکی از مهمترین موارد در پخت برنج سنجیدن اشتهای اقراد است. اگر قرار است برای یک مهمانی برنج طبخ کنید باید به اشتهای افراد توجه نمایید.

سن و سال

هرچه میانگین سنی افراد حاضر در مهمانی پایین تر باشد به همان نسبت به برنج کمتری نیاز داریم. پس می توان هنگام خیساندن برنج جهت دم کردن برنج میزان کمتری برنج برداشت.

نوع برنج

یکی از نکات مهم در پیمانه زدن برنج نوع برنج است . مثلا بعضی از برنج ها قد بلند هستند که این امر حجم برنج را بیشتر می کند.

غذایی که همراه با برنج سرو می شود!

مثلا اگر قرار است همراه برنج فقط خورشت یا کباب میل شود به ازای هر نفر 1 پیمانه برنج نیاز داریم اما اگر یک پیش غذا هم به روی سفره قرار دارد معمولا هر یک کیلو برای 10 نفر کافی است. در کل می توان نتیجه گرفت که به ازای هر نفر به 150 گرم برنج نیاز داریم.

 

در طرز تهیه کته چقدر نمک بریزیم؟

خیس کردن برنج یکی از عوامل اصلی در پخت برنج است . هرچه برنج کهنه تر باشد به زمان بیشتری برای خیس شدن نیاز دارد و پخت بهتری می دهد. برای خیس کردن برنج به نمک نیاز داریم یعنی مقدار نمک در پخت برنج نقش اساسی دارد. البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که مقدار نمک به روش پخت بستگی دارد. در روش آبکش به ازای هر 1کیلو برنج به 3 الی 4 قاشق نمک نیاز داریم و در روش کته به ازای هر 1کیلو به 1 قاشق نمک نیاز داریم.

 

اگر برنج زنده بود چیکار کنیم؟

منظور از زنده بودن برنج خام بودن آن است. اگر در زمان پخت برنج به روش کته یا آبکش دانه های برنج خام بود نگران نباشید هنوز هم راهکار هایی برای نجات برنج از خشکی و خامی وجود دارد. اول از همه باید بدانیم که چیکار کنیم که این اتفاق مجدد اتفاق نیوفتد. برنج را قبل از پخت بشویید و با آب و نمک خیس کنید. قابلمه مناسب انتخاب کنید تا برنج به خوبی جا برای باز کردن و دم کشیدن داشته باشد . در روش آبکش حتما قبل از خالی کردن برنج؛ دانه ها را زیر دندان تست کنید تا مطمئن شوید برنج نرم شده است. حال اگر برنج را آبکش کردید و متوجه شدید برنج سفت است مقداری آب دور برنج بریزید و بعد از چند دقیقه مخلوط آب و روغن را روی برنج بپاشید و سپس برنج را دم کنید. در روش کته قبل از اینکه آب برنج کاملا خشک شود دانه ها را تست کنید اگر نرم نشده بودند مقدار کمی آب به برنج اضافه نمایید. سپس دمکنی قرار داده و برنج را با حرارت کم دم کنید.

 

سخن آخر

اگر چه در نگاه اول طرز تهیه برنج کته بدون خیساندن و پخت برنج کار ساده ای  و دستور پخت برنج ایرانی به نظر می آید. ولی بدون رعایت برخی نکات ساده در آموزش پخت برنج دمی بتوانید برنج اعلای ایرانی را آماده کنید. به نحوی که هر کسی از بوییدن عطر آن به وجد بیاید و از دیدن اندازه دانه برنج لذت ببرد. کد بانو ایرانی برای طبخ به بهترین روش ممکن فقط لازم است، که مطالبی که در این مقاله  از گیلان کشت به آن ها اشاره شد، را در نظر بگیرد و منتظر نتایج شگفت انگیز آن باشد.، همچنین برای خرید روغن زیتون و استعلام قیمت کره بادام زمینی  به بخش محصولات سایت گیلان کشت مراجعه کنید.

برچسب ها

پیشنهاد ما

برنج صدری دودی 5 کیلویی

850,000 تومان
برنج صدری دودی 10 کیلویی پک 5 عددی 3%

برنج صدری دودی 10 کیلویی پک 5 عددی

8,250,000 تومان
8,500,000 تومان

چای سیاه بهاره ممتاز 1 کیلویی

345,000 تومان

برنج صدری معطر 5 کیلویی

750,000 تومان
نیم دانه هاشمی عطری 10 کیلویی پک 5 عددی 8%

نیم دانه هاشمی عطری 10 کیلویی پک 5 عددی

3,000,000 تومان
3,250,000 تومان
برنج شکسته هاشمی عطری 10 کیلویی پک 5 عددی 6%

برنج شکسته هاشمی عطری 10 کیلویی پک 5 عددی

4,000,000 تومان
4,250,000 تومان

نیم دانه هاشمی عطری 10 کیلویی

650,000 تومان

برنج شکسته هاشمی عطری 10 کیلویی

850,000 تومان

برنج صدری عطری 10 کیلویی

1,500,000 تومان
برنج قهوه ای 5 کیلویی پک 5 عددی 2%

برنج قهوه ای 5 کیلویی پک 5 عددی

3,437,000 تومان
3,500,000 تومان

نظرات